Sunday, 26 July 2015

၀ဋ္ဆိုတာ လည္စၿမဲပဲေလ

၀ဋ္ဆိုတာ လည္စၿမဲပဲေလ
‘၀ဋ္’ ဆိုတာ ‘၀႗’ ဆိုတဲ့ ပါဠိကေန လာတာ၊ ပါဠိပ်က္ စကားလံုး ပါဠိေမြးစား စကားလံုးေပါ့။ ဘာကို ၀ဋ္ေခၚသလဲ ဆိုေတာ့ ‘အစဥ္မျပတ္ အဆက္မျပတ္ အထပ္ထပ္ လည္ပတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ႐ုပ္တရား နာမ္တရား အားလံုး’ ကို ‘၀ဋ္’ လို႔ ေခၚတာ။
‘၀ဋ္လည္တယ္’ လို႔လည္း ေျပာၾကတယ္၊ ၀ဋ္လိုက္တယ္လို႔လည္း ေျပာၾကတယ္၊ ၀ဋ္က လည္တာလား၊ လိုက္တာလား။ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံေတြျပဳေတာ့ ‘ကမၼ၀ဋ္’၊ ဒီကံေတြေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိးေတြ ရေတာ့ ‘၀ိပါက၀ဋ္’၊ ေလာဘေဒါသကိေလသာေတြ ျဖစ္ေတာ့ ‘ကိေလသ၀ဋ္’ ၀ဋ္က ဒီလို သံုးပါးရွိတယ္။
အရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ ဘ၀တစ္ခုမွာ ႏြားေက်ာင္းသား ျဖစ္စဥ္က ေမွ်ာ့သတၱ၀ါအေပၚ ဆားပံုခဲ့သတဲ့။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္ေပါ့။ အဲဒီ ကမၼ၀ဋ္ေၾကာင့္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေပမယ့္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္တဲ့အခါ ေသြးအန္ၿပီးေတာ့ စံရတယ္၊ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။
အရွင္ေမာဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ မယားဆိုးရဲ႕ ကုန္းေခ်ာမႈေၾကာင့္ မိဘႏွစ္ပါးကို ႐ိုက္သတ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ကမၼ၀ဋ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ့ ခိုးသားငါးရာတို႔ရဲ႕ အ႐ိုက္အႏွက္ ခံရၿပီး ပရိနိဗၺာန္ ျပဳရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။
အရွင္စကၡဳပါလ ရဟႏၲာမေထရ္ျမတ္ဟာ ေဆးဆရာ ဘ၀တုန္းက ေဆးဖိုးမေပးခ်င္တဲ့ လူနာကို မ်က္စိကန္းေအာင္ လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ကမၼ၀ဋ္ေၾကာင့္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေပမယ့္ မ်က္စိကြယ္ရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။
ဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္ကို ငတ္ငတ္ျပတ္ျပတ္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေျခာက္ႏွစ္တိုင္တိုင္ က်င့္ခဲ့ရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ကမၼ၀ဋ္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ေဇာတိပါလ ပုဏၰားျဖစ္စဥ္က ကႆပ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဒုကၠရစရိယာ ေျခာက္လက်င့္တယ္ဆိုတာ ၾကားေတာ့ ငါဘုရားျဖစ္တ့ဲအခါ ေျခာက္ႏွစ္က်င့္ျပမယ္လို႔ ႏႈတ္လြန္ခဲ့တဲ့ ၀စီကံပဲ။
တစ္ခါေတာ့ ေဂါတမဘုရားရွင္ ပရိသတ္ေလးပါးအလယ္ တရားေဟာေနခိုက္ စိဥၥမာဏ မိန္းမယုတ္က ဗိုက္ကို သစ္သားျပားေတြ ကပ္ခ်ည္ကာ ကိုယ္၀န္ရွိတဲ့ ပံုစံနဲ႔ “ေဂါတမ...သင္က ဒီမွာလာၿပီး သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ ေဆာင္ေနတယ္၊ သင္နဲ႔ ရထားတဲ့ ဒီဗိုက္က ဘယ္သြားေမြးရမွာလဲ” လို႔ စြပ္စြဲတာကို ခံရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ဘ၀တစ္ခုမွာ ဘုရားအေလာင္းဟာ အရက္သမား ျဖစ္ခဲ့တယ္။ လမ္းတစ္ေနရာ ဆြမ္းခံရပ္ေနတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶ အရွင္ျမတ္တစ္ပါးကို “ဒီရဟန္းဟာ အက်င့္ယုတ္သူပဲ” လို႔ အရက္မူးမူးနဲ႔ စြပ္စြဲမိတယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္ေပါ႔။
တိတၳိေတြဟာ ဘုရားရွင္ကို တိုက္ခိုက္လိုသျဖင့္ သူတို႔တပည့္ သုႏၵရီပုရဗိုဇ္မကို ညေနခင္း လူေတြ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္မွ တရားနာျပန္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းေတာ္ကို သြားတဲ့ပံုစံ လုပ္ခိုင္းတယ္။ လူေတြက ေမးတဲ့အခါ ေက်ာင္းေတာ္သြားၿပီး ေဂါတမနဲ႔ အတူအိပ္မွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျဖခိုင္းတယ္။ နံနက္ခင္း လူေတြ ဘုရားဖူးလာခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းေတာ္က ျပန္လာတဲ့ဟန္ ျပဳခိုင္းတယ္။ လူေတြက ေမးတဲ့အခါ ေဂါတမနဲ႔အိပ္ၿပီး ျပန္လာတာလို႔ ေျဖခိုင္းတယ္။ လူေတြ သံသယျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။
ေနာက္ေတာ့ တိတၳိေတြဟာ သုႏၵရီပုရ ဗိုဇ္မကိုသတ္ၿပီး ဘုရားေက်ာင္းအနီးမွာ ပစ္ထားၾကတယ္။ ေဂါတမက လက္သည္ေပၚလာလို႔ အစေဖ်ာက္လိုက္တာပဲလို႔ စြပ္စြဲၾကတယ္။ သဒၶါတရား နည္းတဲ့သူေတြက အဟုတ္ထင္ၾကတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ကမၼ၀ဋ္က မုနာဠိအမည္ရွိ လုလင္ပ်ဳိျဖစ္စဥ္က ပေစၥက ဗုဒၶအရွင္ျမတ္တစ္ပါးကို အက်င့္ယုတ္သူလို႔ စြပ္စြဲခဲ့တယ္။
ဘုရားရွင္ဟာ သုႏၵရီ အသတ္ခံရမႈနဲ႔ စပ္လို႔ လူအမ်ားရဲ႕ ယံုမွားသံသယျဖစ္မႈကို ခံရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ကမၼ၀ဋ္က ရေသ့ျဖစ္စဥ္က အျခားစ်ာန္ရ ရေသ့တစ္ပါးကို ျငဴ စူေစာင္းေျမာင္းခဲ့တယ္။
ဘုရားရွင္ဟာ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ေျခ စႀကႍၾကြေတာ္မူစဥ္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္က ေက်ာက္တံုးလွိမ့္ခ်ၿပီး လုပ္ႀကံမႈကို ခံေတာ္မူရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ကမၼ၀ဋ္က ေရွးအခါ သူၾကြယ္ညီေနာင္ျဖစ္စဥ္က ညီျဖစ္သူကို အေမြခြဲမေပးခ်င္လို႔ ေက်ာက္တံုးနဲ႔ ထုသတ္ခဲ့တယ္။
အရွင္ေဒ၀ဒတ္က ေက်ာက္တံုးနဲ႔ လွိမ့္ခ်တဲ့အခါ ေက်ာက္လႊာတစ္ခုပဲ့ၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခမေတာ္ကို မွန္ကာ အနာျဖစ္သြားတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ကမၼ၀ဋ္က ေရွးအခါ သူငယ္ဘ၀မွာ ပေစၥကဗုဒၶတစ္ပါးကို ခဲနဲ႔ေပါက္ရာ ေျခေထာက္ကို ထိမွန္သြားခဲ့တယ္။
ဘုရားရွင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ ဆြမ္းခံႂကြစဥ္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္နဲ႔ အဇာတသတ္ ဆရာဒကာ ပူးေပါင္းႀကံစည္ကာ နာဠာဂီရိဆင္ႀကီးအား အရက္တိုက္ၿပီး ဆင္နဲ႔တိုက္ခိုက္ေစတာကို ရင္ဆိုင္ရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ေရွးအခါ ဆင္ထိန္းျဖစ္စဥ္က ပေစၥကဗုဒၶတစ္ပါးကို ဆင္နဲ႔ တိုက္ခဲ့တယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္။
ဘုရားရွင္ ေျခမေတာ္ ေက်ာက္လႊာထိမွန္မႈေၾကာင့္ အနာျဖစ္ မန္း၀င္ပုပ္ေဆြး ျပည္တည္တဲ့အခါ ဆရာဇီ၀က ဓားနဲ႔ခြဲတာ ခံေတာ္မူရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။
ေရွးအခါ ပေဒသရာဇ္ မင္းတစ္ပါးျဖစ္စဥ္က အရက္မူးၿပီး လူတစ္ေယာက္ကို သတ္ခဲ့တယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္။ ဘုရားရွင္ဟာ မၾကာခဏ ေခါင္းကိုက္ေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္၊ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ေရွးအခါ တံငါျဖစ္စဥ္ တံငါတစ္ေယာက္က ငါးကို ေခါင္းထု႐ိုက္သတ္တာကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ အားေပးခဲ့တယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္။
ဘုရားရွင္ ေ၀ရဥၨျပည္မွာ ၀ါကပ္စဥ္ မာရ္နတ္မင္းရဲ႕ လွည့္စားမႈေၾကာင့္ ဘယ္သူမွ ဆြမ္းမေလာင္းၾကလို႔ ျမင္းစာ ေျပာင္းဆန္ၾကမ္းကို ၀ါတြင္းသံုးလ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ေရွးအခါ ဘ၀တစ္ခုမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းကပ္ေနစဥ္ ထမင္းၾကမ္းစားသူေတြလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ခါးကိုက္ေ၀ဒနာကို မၾကာခဏ ခံစားေတာ္မူရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ေရွးအခါ လက္ေ၀ွ႔သမားျဖစ္စဥ္က ႐ံႈးသူမွန္သမွ် ခါး႐ိုးကို ေျမႀကီးနဲ႔ ကိုင္႐ိုက္ခဲ့တယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္။
ဘုရားရွင္ဟာ ဆဒၵန္ဆယ္စီး အားႀကီးေပမယ့္ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူတဲ့အခါ ၀မ္းေတာ္လား အားအင္ကုန္ခန္း ညိႇဳးႏြမ္းေပ်ာ့ေခြ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ေရွးအခါ ေဆးဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့စဥ္က ေဆးဖိုးမေပးတဲ့ သူေဌးတစ္ေယာက္ကို ၀မ္းႏုတ္ေဆးေတြ ေကြၽးခဲ့တယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္။ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးဟာ သားမိုက္အဇာတသတ္ရဲ႕ အမိန္႔အာဏာနဲ႔ ေျခဖ၀ါးဓားခြဲ ဆားပက္မီးကင္တာခံရၿပီး နတ္ရြာစံရတယ္။ ဒါက ၀ိပါက၀ဋ္။ ေရွးအခါက ေစတီရင္ျပင္မွာ ဖိနပ္စီးခဲ့တယ္။ ေျခမေဆးဘဲ သံဃာေတြအတြက္ ခင္းထားတဲ့ အခင္းေပၚမွာ နင္းခဲ့တယ္။ ဒါက ကမၼ၀ဋ္။
အဇာတသတ္က ဖခင္ဗိမၺိသာရကိုသတ္ၿပီး ဘုရင္တက္လုပ္တယ္။ အဇာတသတ္ရဲ႕သား ဥဒယမင္းသားက ဖခင္အဇာတသတ္ ဘုရင္ကိုသတ္ၿပီး ဘုရင္တက္လုပ္တယ္။ ဥဒယဘုရင္ရဲ႕သား မဟာမု႑ိကမင္းသားက ဖခင္ဥဒယဘုရင္ကိုသတ္ၿပီး ဘုရင္တက္လုပ္တယ္။ မဟာမု႑ိက ဘုရင္ရဲ႕သား အႏု႐ုဒၶမင္းသားက ဖခင္ မဟာမု႑ိက ဘုရင္ကို သတ္ၿပီး ဘုရင္တက္လုပ္တယ္။ အႏု႐ုဒၶဘုရင္ရဲ႕သား နာဂဒါသမင္းသားက ဖခင္အႏု႐ုဒၶ ဘုရင္ကို သတ္ၿပီး ဘုရင္တက္လုပ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဖသတ္ဇာတ္လမ္း ကမၼ၀ဋ္ ၀ိပါက၀ဋ္ေတြ လည္ေနတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ တိုင္းျပည္က ဒီအစဥ္အလာႀကီး မေကာင္းပါဘူးဆိုၿပီး မ်ဳိးႏြယ္ျဖတ္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။
ယခု ဆိုခ့ဲတာေတြဟာ အကုသိုလ္ ကမၼ၀ဋ္နဲ႔ အကုသလ၀ိပါက္ ၀ိပါက၀ဋ္ေတြပဲ။ အမ်ား နားလည္ေနတာကလည္း ၀ဋ္ဆိုရင္ ဆိုခ့ဲတ့ဲအတိုင္းပဲ မေကာင္းတ့ဲဘက္ကပဲ ျမင္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးေတြရတာလည္း ၀ဋ္လည္ေနတာပဲ။ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ မေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိးေတြ ရေနတာလည္း ၀ဋ္လည္ေနတာပဲ။ ၀ဋ္ဆိုတာ ေကာင္း၊ မေကာင္း ႏွစ္မ်ဳိးလံုးနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ ေကာင္းတ့ဲ ကုသိုလ္ကံ ကမၼ၀ဋ္ေၾကာင့္ လူ႔ဘံုနတ္ဘံု ျဗဟၼာဘံုဆိုတ့ဲ သုဂတိဘံုေတြမွာ ၀ိပါက၀ဋ္ အျဖစ္နဲ႔ လည္ရတယ္။ မေကာင္းတ့ဲ အကုသိုလ္ကံ ကမၼ၀ဋ္ ကိေလသ၀ဋ္ေၾကာင့္ ငရဲတိရစၦာန္ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ဆိုတ့ဲ အပါယ္ေလးပါး ဒုဂၢတိဘံုမွာ ၀ိပါက၀ဋ္ အျဖစ္နဲ႔ လည္ရတယ္။ သံသရာလည္တာနဲ႔ ၀ဋ္လည္တာ အတူတူပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ‘၀႗ံေတဘူမကံ ဒုကၡံ’ ဆိုတ့ဲ ပါဠိအရ ဘံုသံုးပါးမွာ ျဖစ္ေနတ့ဲ ၀ဋ္သံုးပါးလံုးဟာ ဒုကၡေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘာပဲျပဳျပဳ တဏွာအေစး မကင္းသမွ် ဒုကၡေရာက္ေၾကာင္း သမုဒယခ်ည္းပါပဲ။ ျဖစ္ခ်င္မႈ၊ လိုခ်င္မႈ၊ တပ္မက္မႈ တဏွာအေစး ကင္းမွသာ သံသရာရပ္ၿပီး ၀ဋ္က ျပတ္မွာပါ။ ကုသုိလ္ေတြ အကုသိုလ္ေတြကုန္ ကမၼ၀ဋ္ ကိေလသ၀ဋ္ ႏွစ္ပါးျပတ္မွ ၀ိပါက၀ဋ္လည္း ၿငိမ္းမွာပါ။ ၀ဋ္သံုးပါးလံုးၿငိမ္းမွ ၀ဋ္ကြၽတ္မွာပါ။ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြ ရိွေနသမွ် ၀ဋ္ဆိုတာ လည္ေနဦးမွာပါ၊ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး မခ်ဳပ္ၿငိမ္းေသးသမွ် သံသရာလည္ေနသမွ်ေတာ့ ၀ဋ္ဆိုတာ လည္စၿမဲပဲေလ။
Writer:
အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)

0 comments:

Post a Comment